implanty zębowe gliwice

Dzisiejsze prace protetyczne bardzo dobrze naśladują naturalne uzębienie, nie tylko pod względem estetyki, ale też funkcjonalności. Szczególnie gdy są osadzane na implantach, dających uzupełnieniu świetną stabilność. We Włodarz Stomatologia zajmujemy się kompleksowym leczeniem implantologicznym, które pozwala przywrócić na twarz Pacjenta pełny uśmiech, zgodny z jego wszystkimi oczekiwaniami.

Poznaj lekarzy zajmujących się implantami

mwlodarz psd https://www.wlodarz-stomatologia.pl/nasze-uslugi/implanty/ lek. dent. Mateusz Włodarz Zajmuje się: chirurgia stomatologiczna, implanty zębów, periodentologia, protetyka Ukończył studia na Wydziale Lekarsko-Dentystycznym Śląskiej Akademii Medycznej w Zabrzu w 2002 roku. Szczególnie zainteresowany zabiegową częścią stomatologii, zwłaszcza periochirurgią, chirurgią stomatologiczną, nie boi się wyzwań i niekonwencjonalnych rozwiązań. Czytaj dalej

Najważniejsze fakty dotyczące implantów zębowych

Implanty to specjalne wszczepy, które zastępują utracone korzenie zębów oraz spełniają zadanie podstawy do zamocowania odpowiedniej pracy protetycznej. Wykonywane są z neutralnych dla organizmu materiałów (tytan lub tlenek cyrkonu), dzięki czemu mogą zostać bez problemu umieszczone w tkankach kostnych jamy ustnej. Z tego powodu też implanty integrują się z otaczającym kośćcem, dając mu właściwe obciążenie i hamując stopniowy zanik.

Implanty zębów wszczepiamy bez bólu

We Włodarz Stomatologia implanty zębowe wszczepiamy bezboleśnie. Podczas zabiegów używamy bowiem nowoczesnych znieczuleń komputerowych QuickSleeper i SleeperOne, wykorzystywanych w renomowanych placówkach na całym świecie. Dzięki wbudowanym mikroprocesorom urządzenia te ściśle dopasowują ciśnienie podawania środka przeciwbólowego, aby osiągał fizjologiczną prędkość wchłaniania przez tkanki. Przekłada się to na całkowity brak bólu oraz przykrych odczuć, takich jak wrażenie rozpierania.

Podczas implantacji często używamy sedacji wziewnej gazem rozweselającym. Jego działanie wywołuje u Pacjenta zauważalne rozluźnienie i obniża stres, ułatwiając cały zabieg oraz skracając czas potrzebny do jego wykonania. Metoda cechuje się bardzo wysokim bezpieczeństwem, a można jej użyć zarówno w przypadku dorosłych, jak i dzieci.

Jakie ubytki odbudowują implanty stomatologiczne?

Implantologia we Włodarz Stomatologia

We Włodarz Stomatologia przeprowadzamy nawigowane zabiegi implantologiczne. Oznacza to, że w ich trakcie używamy specjalnych szablonów chirurgicznych, czyli plastikowych nakładek precyzyjnie wskazujących dentyście miejsce wprowadzenia implantów.  Zwiększa to skuteczność implantacji, a „śrubki” zyskują znacznie lepszą stabilność pierwotną. Wspomniane szablony chirurgiczne projektujemy i drukujemy na miejscu, co redukuje czas wymagany do przeprowadzenia leczenia.

Jak wygląda wszczepienie implantów zębowych? – kilka kroków

1. Pierwsze spotkanie to konsultacja. Podczas niej stomatolog zapoznaje się z  potrzebami oraz oczekiwaniami Pacjenta, wykonując następnie konieczną diagnostykę. Podczas tej wizyty nie przeprowadzamy jeszcze żadnych zabiegów, tylko przedstawiamy Pacjentowi plan leczenia i dokładny kosztorys.
  2. Zabieg wszczepiania implantów ma miejsce na kolejnej wizycie i przebiega całkowicie bezboleśnie. Umieszczenie jednego z nich w tkankach kostnych zajmuje przeważnie do 15 minut.
  3. Po wszczepieniu implantów pobieramy cyfrowe wyciski skanerem wewnątrzustnym i przesyłamy do laboratorium protetycznego. Opierając się na nich, technik dentystyczny stworzy spersonalizowaną rekonstrukcję imitującą zęby. Na ten czas Pacjent zostaje zaopatrzony w tymczasowy egzemplarz.
  4. Po zakończeniu okresu gojenia Pacjent zostaje zaproszony na ostatnią wizytę. Podczas niej stomatolog trwale przytwierdzi uzupełnienie do implantów oraz oceni końcowy efekt. Pacjent również zweryfikuje rezultat, przeglądając się w lustrze.

implanty ruda śląska

Dlaczego warto rozważyć wszczepienie implantów zębowych?

Własne centrum diagnostyczne!

Efekty leczenia implantologicznego w znacznym stopniu zależą od przeprowadzonej diagnostyki. Gabinet Włodarz Stomatologia dysponuje własnym centrum diagnostycznym, zaopatrzonym w różnego rodzaju nowoczesne urządzenia kompleksowo analizujące jamę ustną Pacjenta i zależne od niej tkanki. Przykład stanowi aparatura RTG (punktowe, panoramiczne, cefalometryczne) lub tomograf komputerowy, wykorzystywane w szeroko pojętej medycynie. Wszystkie badania wykonujemy na miejscu, toteż leczona osoba oszczędza cenny czas i nie musi poszukiwać osobnych placówek.

Cyfrowe planowanie leczenia metodą DSD

Dzięki nowoczesnej technologii można ułatwić Pacjentowi decyzję o podjęciu leczenia implantologicznego. Wystarczy przeprowadzić cyfrowe projektowanie uśmiechu metodą DSD, która pozwala leczonej osobie ujrzeć przyszły uśmiech jeszcze przed rozpoczęciem jakichkolwiek czynności!

Zastosowanie DSD polega na wykonaniu przez naszego eksperta kilkunastu zdjęć twarzy Pacjenta. Następnie są one wprowadzane do specjalnego programu, w którym projektuje on nowy uśmiech leczonej osoby, ściśle dopasowując go do warunków anatomicznych jamy ustnej oraz cech wyglądu twarzy. Efekt zostaje przedstawiony Pacjentowi na ekranie monitora lub tabletu, dzięki czemu może on aktywnie uczestniczyć w procedurze, a także wyrazić swoje wątpliwości lub zadać pytania.

Skan zębów i komplet zdjęć wykonanych w naszym gabinecie przesyłamy do Centrum Projektowania Uśmiechu DSD w Madrycie, gdzie technik stworzy mock-up, czyli nakładkę imitującą docelowe uzębienie. Pacjent nakłada ją na obecne zęby oraz przegląda się w lustrze, oceniając rezultat. Przeprowadzimy także profesjonalną sesję zdjęciową, a jej efekty uwieczniamy w multimedialnej prezentacji, którą leczona osoba otrzyma na pamiątkę metamorfozy.

Doświadczeni eksperci

Nasz zespół składa się z prawdziwych pasjonatów, bezgranicznie zaangażowanych w swoją pracę i zawsze chętnych do niesienia pomocy Pacjentom. Podczas swojej praktyki spotykają różnego rodzaju problemy stomatologiczne, dzięki czemu zapewnili sobie duże doświadczenie oraz umiejętności pozwalające stawić czoła każdemu schorzeniu. Oczywiście to nie jedyny sposób samorozwoju naszych ekspertów, nieustannie uczestniczą oni w różnych kursach lub szkoleniach podnoszących kompetencje, a także zapewniających bieżącą znajomość innowacyjnych metod leczenia bądź zaawansowanych technologii.

Co możesz teraz zrobić?

Jeśli borykasz się nawet z drobnymi lukami w uśmiechu, to leczenie implantologiczne jest właśnie dla Ciebie! Dzięki niemu Twoja jama ustna będzie cieszyła się dobrym zdrowiem przez wiele lat, a Ty oszczędzisz sobie wiele stresu. Możesz się z nami skontaktować, dzwoniąc pod numer +48 601 37 38 55 lub wypełniając formularz.

Poznaj najczęstsze pytania dotyczące implantów

Wszczepienie implantów uniemożliwiają przede wszystkim choroby przyzębia, osteoporoza, a także  niedostateczna ilość tkanek kostnych w jamie ustnej. W ostatnim przypadku należy przeprowadzić leczenie przygotowawcze w postaci zabiegów chirurgicznych, które zapewnią odpowiednie warunki pod implantację. Bezwzględnym przeciwwskazaniem do zabiegu implantacji jest ciąża, nieustabilizowana cukrzyca oraz wiek Pacjenta – poniżej 17 roku, kiedy rozwijają się jeszcze kości szczęki.W każdym przypadku o podjęciu leczenia implantologicznego decyduje lekarz na podstawie badań diagnostycznych.

Wszczepienie pojedynczego implantu zajmuje około 15-20 minut, dlatego też w trakcie jednej wizyty można umieścić w jamie ustnej nawet kilka „śrubek”.

Implanty zębowe są jedną z najlepszych metod uzupełnienia braków zębowych. Leczenie implantologiczne stosuje się zarówno w odbudowywaniu pojedynczych braków zębowych, jak i bardziej rozległych ubytków. Dzięki nim przywrócona zostaje naturalna funkcjonalność jamy ustnej oraz estetyka uśmiechu.