Klasyczne metody leczenia kanałowego sprawiały, że zabieg ten nie zawsze cechował się pożądaną skutecznością, co tworzyło konieczność jego powtórnej realizacji. Mikroskopy stomatologiczne odmieniły jednak oblicze endodoncji, a ich zastosowanie nadaje „kanałówce” nowego wymiaru. Dzięki tym nowoczesnym urządzeniom szansa sukcesu wzrasta do 95%, czas wymagany do przeprowadzenia ogranicza się nieraz do jednej wizyty!

Co należy wiedzieć o mikroskopie stomatologicznym?

Mikroskopu nie trzeba nikomu opisywać. Zapewnia on bardzo duże powiększenie, które daje możliwość zobaczenia rzeczy niedostrzegalnych gołym okiem. Właśnie to powiększenie ma kluczowe znaczenie podczas leczenia kanałowego zębów, gdyż pozwala endodoncie precyzyjnie odnajdywać wszystkie zakażone tkanki (miazgę) wewnątrz komory zęba oraz kanałów korzeniowych. Minimalizowane zostaje wówczas ryzyko ponownego rozwoju bakterii odpowiedzialnych za stan zapalny.

Leczenie zębów pod mikroskopem Ruda Śląska

Obecnie nie trzeba zatruwać zębów!

Jeszcze kilka lat temu nieodłącznym atrybutem leczenia kanałowego była konieczność zatruwania zęba, w fachowej terminologii określanego jako dewitalizacja. Wydłużało to cały proces o przynajmniej tydzień, a cel czynności stanowiło umartwienie tkanek, aby w trakcie właściwego zabiegu nie pojawił się żaden ból.

Nowoczesne znieczulenie komputerowe sprawia, że zatruwanie zęba w wielu przypadkach nie jest konieczne. Eliminują one ból na każdym etapie leczenia kanałowego, co nadaje zabiegowi znacznie większego komfortu oraz redukuje prawdopodobieństwo traumatycznych przeżyć mogących zniechęcić Pacjenta do wizyt w gabinecie stomatologicznym. Warto dodać, iż sama iniekcja przebiega bezboleśnie i nie wiąże się z nieprzyjemnym wrażeniem rozpierania tkanek. Aplikator wygląda jak długopis, dzięki czemu unikamy przykrych skojarzeń z klasycznymi strzykawkami, będącymi dla wielu osób źródłem strachu.

Mimo osiąganej bezbolesności pozostaje jeszcze jeden problem – stres podczas zabiegu. Kiedy jest bardzo silny, utrudnia lub nawet uniemożliwia wykonanie leczenia kanałowego. Dobre rozwiązanie stanowi sedacja wziewna gazem rozweselającym, który wprowadza Pacjenta w stan rozluźnienia oraz obniża napięcie psychiczne. Metodę wykorzystują dentyści na całym świecie, ze względu na wysoką skuteczność i nieprzeciętne bezpieczeństwo.

Leczenie kanałowe w trakcie jednej wizyty!

Dzięki brakowi konieczności wspomnianego zatruwania zęba i zastosowaniu mikroskopu, leczenie kanałowe często można przeprowadzić na jednej wizycie. Pracując pod 25-krotnym przybliżeniem, endodonta sprawnie otwiera koronę zęba oraz usuwa z niej (jak i z kanałów korzeniowych) zapaloną miazgę, płucząc następnie oraz wypełniając wszystkie wolne przestrzenie. Umożliwia to zachowanie naturalnego kształtu anatomicznego i funkcjonalności zęba, przez co będzie służył on Pacjentowi przez długi czas.

Zaznaczmy, że leczenie kanałowe nie zawsze może być przeprowadzone w ciągu pojedynczej wizyty, szczególnie gdy zapalenie miazgi jest wyjątkowo silne. O możliwości realizacji zabiegu podczas jednego dnia informuje endodonta, po dokładnej diagnostyce oraz zaplanowaniu procesu.

Doświadczona ekspertka gabinetu Włodarz Stomatologia!

Leczeniem kanałowym we Włodarz Stomatologia zajmuje się doświadczona ekspertka – lek. dent. Natalia Grabeus. Specjalizuje się ona w endodoncji mikroskopowej, a także leczeniu zachowawczym dzieci oraz dorosłych. Nasza dentystka ciągle polepsza swoje umiejętności podczas różnych szkoleń bądź kursów, prowadzonych przez wybitne autorytety. Aktualna wiedza na temat nowoczesnej metodyki leczenia lub zaawansowanych technologii sprawia, że zabiegi przynoszą niespotykane efekty funkcjonalne, a co najważniejsze – cieszą się bezkonkurencyjną skutecznością.

Zalety leczenia kanałowego pod mikroskopem

Piękny uśmiech potrzebny natychmiast?

Razem możemy zdziałać więcej! Kliknij w przycisk poniżej i zapytaj o możliwości specjalnie dla Ciebie!

Jeśli czujesz silny ból zęba, nie należy zwlekać z wizytą w gabinecie stomatologicznym. Jego bagatelizowanie może doprowadzić do poważnego zapalenia miazgi, z którym upora się tylko leczenie kanałowe. Jeśli jesteś zainteresowany konsultacją, możesz ją umówić, dzwoniąc pod numer +48 601 37 38 55 bądź wypełniając formularz.

Zadzwoń teraz